21.18

Såhär kan det gå när klockan är mycket.. och huset är uppochner... och jag är lite irriterad :D


21.18

Maten stod kvar framme, nu när jag kom hem, (förutom det som Nicklas ska äta imorgon för det stod i kylen) tallrikarna efter deras middag stod kvar.. ren disk stod framme och därför var inget av det som användes till maten heller som var diskat. Viggos rum såg ut som om en ångvält kört igenom och sen en gödselspridare som dragit ut allt i resten av huset. Undrar så vad Nicklas har gjort..? tittat på TV förmodligen.. Han är ju trött för han har jobbat. Men jag blir aldrig trött verkar det som.. och jag behöver inte vila.. konstigt. -fast jag lägger mig minst en timme efter Nicklas och sov en timme längre än honom inatt, och var uppe och ammade 2ggr under den tiden + att jag var vaken en timme medan Malte fick ett anfall.


Så nu har jag med en dundrande huvudvärk satt in deras disk i maskinen, torkat bordet efter dem, torkat av spisen, lagt tillbaka den rena disken, diskat, lagt maten i kylen plockat upp Viggos leksaker och rest upp alla omkullvälta möbler i hans rum. Jag är så trött på att vara städkärring här. Det verkar som om det är bara jag som ska plocka upp allt (har såå ont i ryggen av allt plockande och bärande av barnen). De andra bara drar fram, sen om det är leksaker, fjärrkontroller, pennor, plastpåsar eller matburkar spelar ju ingen roll. Eller tomma toarullar.. och så fick Nicklas spel på mig för att jag åt min middag framför datorn medan jag bestämde med min syrra vad vi skulle äta på fredag när vi ska fira vår födelsedag.
*grrrrr* Jag som hade tänkt baka en kaka, för jag får besök imorgon. Men nu orkar jag inte.. Sorry.. var bara tvungen att skriva av mig.. Nu har jag lugnat ner mig lite...


Kommentarer
Postat av: Jessica

Åh, din stackare! Du förtjänar lite vila. Sen kommer ju vi i morgon och piggar upp dig! ;)

Postat av: Buscilla

*pust* vilken kväll. Är inte avis. Du får lov att prata lite vett med din karl-skrälle :-) Tycker att du är jätte duktig.
Kram Cecilia

2005-09-20 @ 23:36:39
URL: http://buscillas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback